fredag den 23. januar 2009

Projektidéer - meld jer på den eller dem I syntes er spændende

Projektidéer

Friday night skating
Rulleskøjteløb i indre by af Århus en fredag aften
Løber er for alle – børn, nybegyndere, voksne, eliteskatere…
Gaderne lukkes af
Deltagerne kan evt. køre i forskellige grupper
Løbene køres over sommeren – evt. ikke hver fredag
Evt. stoppesteder undervejs, hvor der kan laves små konkurrencer
Samarbejdspartnere:
Politi
Århus 1900
København – da de har arrangeret et tilsvarende løb
Smilyes – en underground gruppe
Annoncering over facebook hvornår næste løb er
Sponsorere
Rulleskøjteforretning
Vandfirmaer, snacks, energibar, t-shirts
PR
Flyers
Foreningers medlemsblade
TV2Østjylland
Facebook

Familieidrætsdag
Aktiviteter for hele familien, så de er aktive sammen
Inspiration fra Ollerup Idrætshøjskole
Kan foregå på en gård
Æggeløb
Sækkeløb
Støvlekast
Malkning af ko
Sømspil
Afsluttes med høstfest

Sparring med subkultur
At blive inspireret og inspirere de foreningsløse unge
Møde de unge der hvor de er – skaterne, parkur mm
Der vil gerne være anderledes, men vil gerne samarbejde for at blive anerkendt

Adventureuge i Norge/Sverige
Målgruppen er udsatte børn og unge
En komprimeret uge med rafting, vandring, friluftsliv mm
Det er let at finde instruktører og de kan aflønnes
Der skal samarbejdes med Røde Kors Ungdom, som laver noget tilsvarende

Østeuropæiske børn til Århus + genbesøg
Børnene skal prøve mange forskellige aktiviteter
Lære dem om dansk foreningsliv
Genbesøg, hvor vi underviser og leger med børnene

Udvidet klippekort
For unge
Der udbydes forskellige sportsgrene (holdsport)
Samarbejde med forskellige foreninger
Helle og Charlotte har skrevet en flot eksamensopgave om netop dette projekt – så der er allerede gjort nogle gode tanker

Aktivitet for ældre på plejehjem
Gitte kommer snart med et udkast til en beskrivelse
Der er allerede etableret en kontakt med et plejehjem som vil være med i projektet
Meget gerne flere IF-medlemmer på dette projekt

Adventurerace
Helle og Katrine er ved at lave en projektbeskrivelse og ansøge om midler til projektet
Gerne flere IF-medlemmer med på dette projekt

3 kommentarer:

Sine Tølbøll sagde ...

Hej Alle, og tak for sidst. Læste lige projektideerne igennem, og så vi manglede forslaget omkring sommercamp i Århus. Et projekt jeg gerne vil melde mig til.
/Sine

Jonas Unmack Larsen sagde ...

Hejsa Folkens

Efter at have tæmmet pisterne i en uge i Østrig er jeg nu hjemvendt og klar på at gå igang med et projekt. Jeg synes der er mange spændende ideer, men er selv meget hooket på forslaget om en adventuretur i Norge/Sverige i sommerferien med fokus på vanskeligt stillede børn/unge. Jeg har brainstormet lidt i mit eget hoved og har en masse ideer til hvad man kan gøre. For ikke at lade mine ideer være for dominerende vil jeg gemme dem lidt og bare høre om der ikke allerede nu er nogen der synes at det her kun kan blive et spændende succesfyldt projekt. Giv derfor gerne lyd hvis det her også tænder dig og er noget du vil være med til at få på benene.

Mvh

Jonas
Tlf.nr.40757595

Gitte Markfoged sagde ...

Hej Jonas
Jeg synes, det lyder som en super idé. Jeg vil meget gerne mødes og snakke om idéer. Jeg tager dog til Grønland til sommer, så om jeg kan komme med på turen, det ved jeg ikke før end grønlandsrejsen er planlagt.
Men lad os mødes!
Vh Gitte